Húspogácsák ajvárral

Címkék: sertés hús délszávos

2011.10.27. 08:30

Azt azért nem merem ideírni, hogy pljeskavica, pedig annak indult. De hát pont ma nem volt a boltban marhahús, márpedig ehhez a húspogácsához (délszláv "hamburgerhúshoz"), legalább két, de inkább háromféle darált hús szükségeltetik. No meg állítólag egy napos sóban állás, ami nálam egy órányira rövidült, ez is elég volt azonban ahhoz, hogy a hús állaga átstrukturálódjon. És akkor a faszénparázsról még nem is beszéltem... Ennek ellenére mindenki lelkesen ette, köztük én is, mivel igazából egyetlen dolog miatt készült ez a fajta húsétel: ajvárt akartam enni. Az ebéd egyébként abszolút hozta a horvátországi nyaralás fílinget, még ha nem is volt minden pont ugyanolyan, természetesen... 

 

0.5 kg darált sertéshúst (ez esetben soványabb lapocka) 

besóztam, alaposan átgyúrtam, majd egy órán át állni hagytam. Ekkor

borsoztam, tettem hozzá

1  kis fej hagymát apróra vágva, valamint

1 kávéskanál szódabikarbónát. Újra alaposan átgyúrtam, ekkor már érezhető volt, hogy a hús állaga megváltozott, szinte egyneművé vált, elvesztette darált hús jellegét. Kb 10 dekás gombócokat gyúrtam belőle, majd először olajos kézzel, később két fólia között nyújtófával, kerekre nyújtottam őket és forró, picit kiolajozott serpenyőben megsütöttem őket. 

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr903330091

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása