Elég pár nap hűvösebb idő és máris kívánja az ember a tartalmasabb ételeket... Például a csülköt. Ezúttal jóval ráérősebb módot választottam az elkészítésre, mint a múltkor. A hosszabb idő ellenére kifejezetten háziasszonybarát ez a verzió, hiszen az előző esti összekészítés után csak 1 percbe telik reggel a sütőbe tenni, aztán simán vissza lehet még bújni az ágyba... Az összesen 4 órás sütéstől a csülök omlósan puha lesz, a bőre ropogósan sült, tökéletes a maga nemében. No persze, ha már "pékné" módra, akkor igazán tökéletes kemencében lenne, de én így sem hallottam zokszavakat.

csülök pékné módra lassan.JPG

Az ügymenet a következő volt. A hentessel a csülköket hosszában ketté vágattam, biztos, ami biztos... Este a húst megmostam, megtisztogattam, leszárítottam, majd jó alaposan befűszereztem 

fokhagymával (reszelve használtam), borssal, szegfűborssal, köménymaggal, némi majorannával. Sót egyelőre csak a bőrös felére tettem és így bőrrel lefelé tettem egy kicsit kizsírozott tepsibe. Lefóliáztam, hűtőbe tettem. Másnap reggel félálomban kivettem a tepsit, megsóztam a húst, betettem a sütőbe 200 fokra, majd visszabújtam a még ki sem hűlt ágyamba. 2.5 óra múlva a hús megpuhult, levált a csontról, úgyhogy azokat ki is szedtem. Krumplit, hagymát hámoztam, sóztam, majd immár a bőrös felével felfelé ráültettem a csülökdarabokat. A tepsiből a szafot ráöntöttem és újabb 1.5 órán át sütöttem, míg a krumpli puha, a bőr pedig ropogós nem lett. 

Csülök helyett bőrös malachússal is készíthető, én is tettem bele egy darabot a fiam kedvéért. Az esetleges maradék másnap serpenyőben átsütve is nagyon finom!

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr204797685

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anazar · http://konyhatunder.blogspot.com/ 2012.09.27. 13:17:55

Ó, jajj nekem, ide érzem az illatát, és patakzik a nyálam!!
süti beállítások módosítása