Nanaimo szelet

Címkék: sütemény sütés nélkül

2013.06.08. 08:30

Azt hiszem, nem én vagyok az egyetlen, aki a címbéli név alapján valami japán dologra gondolt. Nem, nem az, hanem kanadai. Egy kisváros Vancouver közelében és egy Kanadában igen kedvelt sütemény névadója. Hogy közelebbről mi a kapcsolat a város és a sütemény között, azt nem tudom. Azt viszont igen, hogy mint minden "amerikai" sütemény, ez is hihetetlenül édes, olyannyira, hogy én azt az eredeti arányokkal nem is voltam hajlandó elkészíteni. Nekem még így is elég "ragadós" lett, de a család és a vendégek lelkesek voltak. Még úgy is, hogy a vaníliás krém pudingosan puhára sikeredett, így aztán a kemény csokival a tetején, khm, hogy is mondjam. Kihívásokkal küzdött a szeletelhetőség területén...

nanaimo szelet.JPG

No meg, ha már kanadai, akkor az édesítést részben juharsziruppal oldottam meg cukor helyett.

Tudja egyébként valaki, hogy mi a különbség a főzéssel, ill. anélkül készülő pudingporok között? Nálam utóbbi nem szokott itthon lenni, előbbi is inkább csak végszükség esetére... A lényeg az, hogy ehhez a sütihez a főzés nélküli változatra van szükség. Gasztroblogger körökben a Tücsök-Bogár féle változata terjedt el ennek a süteménynek, én találtam néhány másikat is, hogy aztán persze úgy csináljam, ahogy én akarom... Hja, csak a saját káromon tanulok :)

Tehát az alsó réteg:

12 dkg vajat (enyhén olvasztva)

5 dkg barna nádcukorral + némi juharsziruppal,

3 dkg kakaóval,

1 teáskanál vanília aromával,

20 dkg durvára darált háztartási keksszel,

5 dkg kókusszal ás

5 dkg darált mandulával összegyúrtam (az arányokkal lehet játszani: több/kevesebb keksz-kókusz-bármilyen csonthéjas), majd a 20x30-as tepsim aljába nyomkodtam és a hűtőbe tettem.

Vaníliás krém:

4 dkg (1 csomag) vaníliás pudingport

2.5 dl tejjel főztem össze sűrű pudinggá, majd langyosra hűlés után kevertem bele

5 dkg vajat,

fél teáskanál vanilia kivonatot és

5 dkg cukrot (nyírfacukor/eritritol), valamint némi

juharszirupot. Namármost ez így nem szilárdult vághatóra több órás hűtés után sem, szóval legközelebb főzés nélküli pudingport fogok használni és csak kb 0.5 dl tejet és több vajat.

Felső réteg:

10 dkg étcsokit összeolvasztottam

1.5-2 dkg vajjal, majd a vaníliás rétegre kentem. Majd később megpróbálkoztam a szeleteléssel...

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr255348724

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.06.08. 16:00:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mildi 2013.06.08. 20:25:19

tippem van, de nem zicher:
a keményítő, ami bennük van.
a főzés nélküliben olyan módosított keményítő van, ami már alacsony hőmérsékleten (=főzés nélkül) is megköti a vizet->sűrűsödik (ld. pl. habfix, azokban is hasonló cucc van, hogy a hideg tejszínt is sűrítsék, ezáltal adva több tartást neki), a főzős értelemszerűen csak magas hőmérsékleten sűrűsödik.
a főzés nélkülit ált. nem lehet főzős pudinggal helyettesíteni. kémiai nonszensz. hacsak át nem variálod a receptet.
fordítva nem tudom. lövésem sincs, hogyan viselkedik a főzés nélküli puding, ha felforralom...
süti beállítások módosítása