Vörösborban sült meggy

Címkék: meggy bor befőzés

2013.07.10. 10:00

Idén is megérkezett a vödör meggyem anyukámtól. Ez persze csak afféle grátisz, hiszen ő már eddigre elkészítette a család lekvár és befőtt adagját, nekem már csak a saját kis különlegességeimmel kell foglalkoznom, ha akarok. Idén akartam. 

Olvasok jó néhány gasztro blogot, ill. gyűjteményes oldalt, így időnként jót mulatok, amikor egy-egy recept végigsöpör ezeken az oldalakon. Van, amelyektől távol tartom magam (pl. macaron), de vannak olyanok is, amelyekbe én is beszállok. Mint most ebbe a vörösborban sült meggy őrületbe. Első pillantásra biztos voltam benne, hogy jó lesz és így is lett. Nagyon egyszerű, legfeljebb a sütő bekapcsolással érdemes kivárni egy 30 fok alatti napot :)

sült meggy tepsiben.JPG

vörösborban sült meggy.JPG

1 kg kimagozott meggyet egy tepsibe terítettem, öntöttem alá

1 dl vörösbort, megszórtam

10 dkg nádcukorral, majd 160 fokon légkeveréssel sütöttem 2 órát, miközben néha átkevertem. Még forrón befőttes üvegbe tettem (1 nagyobb lekváros üvegnyi lett belőle) és rummal feltöltöttem (nekem nagyon kevés fért még hozzá). Tippem szerint a hőkezelés, a cukor és az alkohol elég ahhoz, hogy a kamrában is kibírja, de aki sokáig akarja tárolni és aggódik, az tegye hűtőbe. Az én meggyem igen nagy szemű, érett és lédús volt, így a még bele szánt másik dl bort végül nem öntöttem hozzá. Fehér cukrot én már nem nagyon használok, de természetesen azzal is készíthető, ez esetben valószínűleg világosabb, pirosabb  lesz a végeredmény. Használható akár xilit/eritritol is, ekkor számolni kell azzal, hogy ezek a cukorfélék nem karamellizálódnak. Minden változatnak meg van az előnye, lehet bátran próbálkozni!

És hogy mire is jó ez? Például fagyikhoz "öntetnek", bonbonokhoz tölteléknek, de el tudom képzelni húsokhoz is, no meg persze csokis desszertekhez.

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr765398614

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.07.11. 10:52:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

micsoda? 2013.07.11. 21:33:52

Nagyon finom lehet, de 2 órás sütés egy üveg finomságért nekem drága.
süti beállítások módosítása